Handelsbetingelser

HANDELSBETINGELSER HOS Kaffepro.dk

Generelle oplysninger

Kaffepro.dk
Hogsberg Company
Marielundvej 46B 2tv, 2730 Herlev
CVR nr.: 42417157
E-mail: info@kaffepro.dk



Priser

Vi forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. 



BETALING

Kaffepro.dk modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Google Pay, Mobilepay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. 

Vi tager ikke kortgebyrer.


Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.


Læs mere her: www.viabill.com/kredit


LEVERING

Kaffepro.dk sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, eller afhentes på Mathildevej 22b mellem kl 10-15 i hverdage.
Dine varer kan sendes med PostNord eller DHL eller GLS

Afhentning i Herlev: Gratis

Postnord MyPack Collect : 39kr.

Postnord MyPack Home: 59kr

Gratis fragt til pakkeshop ved køb for over 500kr.


OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen hvis varer er på lager.
Hvis varer ikke er på lager og du forudbestiller og den ikke sendt efter 3 uger vil du blive kontaktet. Du kan når som helst annullere din ordre, medmindre ordren er sendt.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
brugte genstande - køber har ikke fradrag for momsen




Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Dette kan fx være skader pga kalk. Vi anbefaler at man afkalker sin maskinen mindst 1 gang pr 1-2 måned, og man bruger mineralvand.

Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Hvis du reklamerer inden for to
måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Ved reklamationer, skal virksomheden kontaktes.

Varen sendes til:


(Kaffepro.dk
Hogsberg Company
Marielundvej 46B 2tv, 2730 Herlev)


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.



Returret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer, der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.
Returneringsomkostninger skal du selv afholde.


Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage fra modtagelsen og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.  Meddelelsen skal gives via vores returportal som findes her. eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

 

Fortrydelse af en del af købet


Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Aviser, tidsskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
- Aftaler indgået på offentlig auktion.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.




Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.




Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes ved ibrugtagelse eller anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Dette inkludere ikke at tage fx kaffe maskiner i brug.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.




Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:


(Kaffepro.dk Hogsberg Company
Marielundvej 46B 2tv, 2730 Herlev)


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 



Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@kaffepro.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en
klage til:  Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Link: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@kaffepro.dk

E-mail markedsføring.

Ved glemte kurve vil vi sende 3 opfølgnings mails fordelt over en periode. Disse kan til en hver tid annulleres i bunden af mailen.

Persondatapolitik


Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 
Personoplysningerne registreres hos Hogsberg Company Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på (www.kaffepro.dk) er (Hogsberg Company Aps).
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte
os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os
på: info@kaffepro.dk.


Standardfortrydelsesformular


(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Kaffepro.dk

Marielundvej 46b 2.sal
E-mail: info@kaffepro.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________
____

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den:
_______________________________

Forbrugerens navn:
______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:
___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato:
_________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 17.07.2021